Sweco

De vraag

Hoe vorm ik een visie op gezondheid, vitaliteit of duurzame inzetbaarheid voor mijn organisatie? Dat was de vraag van Sweco aan Inhealth. Met als belangrijkste motivatie het beste ingenieursbureau van Nederland te worden. Sweco wilde de thema’s gezondheid, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid laten aansluiten bij de belevingswereld van management en medewerkers. Hoe zorg je voor een visie die in alle delen van de organisatie gedragen wordt?

Onze aanpak: storytelling & betekenisgeving

Verhalen vertellen en vertalen naar belangrijke thema’s voor de medewerker: dat was onze aanpak. Met behulp van storytelling richtten we ons op betekenisgeving. In alle lagen van de organisatie. Uit de verhalen kwamen inzichten die hielpen om de visie op duurzame inzetbaarheid en gezondheid inhoud en betekenis te geven.

Het resultaat: een visie op duurzame inzetbaarheid

We betrokken alle medewerkers bij het ontwikkelen van een visie. Daarmee kozen we bewust niet voor een top-down aanpak. De diverse bijeenkomsten leidden tot inzichten die de medewerkers van Sweco echt bezighouden. Zo vormde zich stap voor stap een visie op duurzame inzetbaarheid. Een marsroute voor een vitale toekomst.

Hoe nu verder?

Een visie uitwerken is stap één. De visie gedragen krijgen binnen de organisatie is de volgende stap. Daarom gaat Sweco ambassadeurs betrekken bij het verder ontwikkelen van de visie. Hier worden de persoonlijke verhalen van medewerkers aan toegevoegd. En dat leidt tot een boodschap die écht blijft hangen!

Bekijk ook: Spaarne Gasthuis

Bekijk casus

Bekijk ook: De Nederlandsche Bank

Bekijk casus

Bekijk ook: Marel

Bekijk casus
Premium WordPress Themes Download
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
online free course
download mobile firmware
Premium WordPress Themes Download

Send this to a friend