En zo deden we dat bij Sensire!

Sleep
1

Een plan voor vitaliteit

Via Menzis kwam Sensire bij Inhealth terecht. Met in eerste instantie de vraag of we een pragmatisch plan konden ontwikkelen voor het bevorderen van vitaliteit. Deze vraag kwam voort uit een complex verzuimvraagstuk.

2

Waardering en aandacht

We begonnen met een strategiespel en maakten op basis daarvan een roadmap. We omschreven Sensire’s visie op verzuim en hun ambities op het gebied van vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Wat bleek: doordat de zorgverleners vooral veel onderweg waren en daardoor weinig direct contact met collega’s hadden, was er vooral behoefte aan waardering en aandacht.

3

"Wat fijn dat er zo goed naar mij geluisterd wordt!"

Het werd tijd om de hr-bril even af te zetten. We gingen in gesprek met veel verschillende medewerkers. Wat een leuke mensen werken er bij Sensire! En wat hebben ze ons waardevolle inzichten meegegeven. Veel was al goed geregeld bij Sensire, maar met een paar kleine aanpassingen kon het aanbod voor de medewerkers een stuk toegankelijker gemaakt worden.

4

Testen, testen, testen

We werkten aan een aantal oplossingen. Voordat we deze hebben geïmplementeerd, werden ze uitgebreid getoetst bij de werknemers en waar nodig bijgeschaafd. En toen waren er een paar hele simpele oplossingen…

“Simpele oplossingen zijn alleen mogelijk als het management ervoor openstaat. En dat is bij Sensire gelukkig zo. Sensire is een organisatie waarbij écht naar de medewerkers wordt geluisterd!”

Sandy van Beuzekom, Inhealth

Een paar simpele oplossingen met groot resultaat...

1

De mogelijkheid tot het organiseren van teamuitjes was er al. De administratieve afhandeling ervan was echter net niet handig voor medewerkers, waardoor de plannen vaak bleven liggen. Na wat kleine wijzigingen komen teams nu vaker samen en vinden ze beter de verbinding!

2

In het kader van waardering en aandacht kwamen we er in de gesprekken achter dat de teamoverleggen, die er niet meer waren, enorm gemist werden. Door te begrijpen waarom iemand zijn grenzen aangeeft of wat er bij iemand persoonlijk speelt kunnen collega’s elkaar veel beter helpen. In het oude teamoverleg ontbrak soms wat structuur. Een nieuwe vorm van werkoverleg was gewenst!

 

3

Uit de interviews kwam naar voren dat nieuwe medewerkers vaak het bestaande vitaliteitsaanbod niet konden vinden. Sensire was al gestart met een innovatieve onboarding app. Door hier het vitaliteitsaanbod aan toe te voegen, zijn nieuwe medewerkers direct op de hoogte.

Janneke Gerritsen, Sensire

Janneke Gerritsen, Sensire

HR Business Partner

“Als dit uit de interviews komt, dan moeten we dat gewoon doen!”

Sandy van Beuzekom

Interessant, dat voorbeeld bij Sensire!

Neem contact op met Sandy. Zij vertelt je er graag meer over.