“Simpele oplossingen zijn alleen mogelijk als het management ervoor openstaat. En dat is bij Sensire gelukkig zo. Sensire is een organisatie waarbij écht naar de medewerkers wordt geluisterd!”
Sandy van Beuzekom, Inhealth
Veel organisaties in de zorgsector hebben een uitdaging op het gebied van vitaliteit. Sensire vroeg zich af hoe we vitaliteit op de werkvloer kunnen stimuleren. Wij gingen met deze vraag aan de slag. Soms kunnen de oplossingen heel simpel zijn… Je moet er alleen net achter zien te komen wat je dan precies moet doen.
Sandy van Beuzekom, Inhealth
De mogelijkheid tot het organiseren van teamuitjes was er al. De administratieve afhandeling ervan was echter net niet handig voor medewerkers, waardoor de plannen vaak bleven liggen. Na wat kleine wijzigingen komen teams nu vaker samen en vinden ze beter de verbinding!
In het kader van waardering en aandacht kwamen we er in de gesprekken achter dat de teamoverleggen, die er niet meer waren, enorm gemist werden. Door te begrijpen waarom iemand zijn grenzen aangeeft of wat er bij iemand persoonlijk speelt kunnen collega’s elkaar veel beter helpen. In het oude teamoverleg ontbrak soms wat structuur. Een nieuwe vorm van werkoverleg was gewenst!
Uit de interviews kwam naar voren dat nieuwe medewerkers vaak het bestaande vitaliteitsaanbod niet konden vinden. Sensire was al gestart met een innovatieve onboarding app. Door hier het vitaliteitsaanbod aan toe te voegen, zijn nieuwe medewerkers direct op de hoogte.
“Als dit uit de interviews komt, dan moeten we dat gewoon doen!”