Isala

Vraag

De ambitie van Isala en een continu veranderende omgeving, zoals bezuinigingen, vragen veel van de organisatie en haar medewerkers. Daarom zet Isala in op duurzame inzetbaarheid. Dit thema wordt opgenomen in gesprekken tussen medewerker en leidinggevende. Ook de mobiliteit van medewerkers en het werken aan kennis en vaardigheden krijgen veel aandacht. En samen met Zilveren Kruis heeft Isala een programma ontwikkeld met aandacht voor loopbaan en voor fysieke en mentale gesteldheid. Inhealth werd gevraagd de communicatie rondom het programma vorm te geven.

 

Rol Inhealth

Inhealth maakte een communicatieontwerp om het programma te verankeren in de organisatie.

Wij ontwikkelden:

  • Een merkidentiteit voor het programma met een titel (Sterk & Fit)
  • Propositie
  • Huisstijl
  • Beeldmerken
  • Animatie

Deze werden uitgewerkt in diverse communicatiemiddelen voor medewerkers en leidinggevenden.

De visie van Isala op duurzame inzetbaarheid en de rol van het programma zijn uitgewerkt in een korte animatie. Een ideale vorm om complexe verhalen laagdrempelig te communiceren.

 Resultaat

  • Het programma Sterk & Fit is een bekend begrip geworden binnen Isala.
  • Medewerkers weten wat er van ze verwacht wordt en hoe Isala hen daarbij kan ondersteunen.
  • Duurzame inzetbaarheid is geïntegreerd in het HR-beleid.

Bekijk ook

SPIE Numac Groep


Inhealth onwikkelde voor SPIE Numac Groep, die specialisten voor machineonderhoud levert, het programma Vitaal Vakmanschap.
SPIE Numac Groep

Communicatiespel


Het Communicatiespel draait om het maken van een communicatieplan. In dit plan komen alle essentiële onderdelen aan bod: van doel & boodschap tot middelen & planning.
Communicatiespel

So wie es ist, bleibt es nicht

25 februari 2016


Verandering Zoals veel mensen van mijn leeftijd ben ik best vaak op pad. Soms kort, soms wat langer. Op mijn weg naar het centraal station om de trein naar Schiphol…
So wie es ist, bleibt es nicht