FrieslandCampina

De vraag

Hoe bereik, inspireer en activeer ik medewerkers en stakeholders van verschillende locaties binnen een grote organisatie? Dat was de vraag van FrieslandCampina. Het bedrijf heeft ongeveer 8000 medewerkers verspreid over veel locaties. Locaties met elk hun eigen uitdagingen, werkzaamheden en doelgroepen. Wat is de beste focus per locatie?

Onze aanpak: inspiratiesessies & gegevensanalyses

Het programma Boest! zet in op vitaliteit en inzetbaarheid. Inhealth hield inspiratiesessies om een gedeelde visie en uitstraling voor dit programma te krijgen. Per locatie ontwikkelden we een eigen moodboard en communicatieaanpak. Met elk een eigen boodschap, doelgroepen en passende communicatiemiddelen. Ook maakten we een analyse van de gegevens over inzetbaarheid per locatie. Bijvoorbeeld Preventieve Medische Onderzoeken, Health Check-uitkomsten en meer.

Het resultaat: één gedeelde visie, verschillende uitwerkingen per locatie

Boest! heeft nu een heldere visie en uitstraling met een maatwerkaanpak die past bij de doelgroepen en cultuur per locatie. Het resultaat: communicatie en interventies bereiken meer mensen, inspireren en zetten aan tot actie. De gegevensanalyse is verwerkt tot een leaflet die de locaties in één opslag inzicht geeft in diverse data. Dit maakt het makkelijker om te focussen op duurzame inzetbaarheid en een bijpassend plan van aanpak.

Hoe nu verder?

FrieslandCampina ontwikkelt een scan die medewerkers inzicht geeft in de eigen inzetbaarheid, veerkracht en ontwikkeling. De volgende stap is dat alle informatie en interventies in één online omgeving worden ondergebracht. Samen met FrieslandCampina ontwikkelen we hier een communicatie- en activatieplan voor. Met een animatie en een themagerichte campagne brengen we de online omgeving vervolgens bij de medewerkers onder de aandacht.

In gesprek met: Merel van Dorp (FrieslandCampina)

Bekijk inspiratie

Bekijk ook: Zorggroep Almere

Bekijk casus

Bekijk ook: Unica

Bekijk casus

Send this to a friend