Hack your job, hack de markt

7 november 2018

Er is veel in beweging; zo ook bij ons. Onze markt groeit en wij groeien mee. Er verandert ook veel, waarbij we online over nieuwe begrippen, aanpakken, thema’s en interventies buitelen. Ook is het bijzonder om te ervaren dat overtuigingen van een paar jaar terug zelfs met de beste wil niet meer standhouden in 2018. Alles verandert.

Oud versus nieuw

Een paar persoonlijke inzichten om oud en nieuw in perspectief te plaatsen:

Oud

Nieuw

Balans werk/privé Werk en leven zijn één
Leren via training Leren door te doen
Functie-fit Hack your job
Ben een professional Ben een mens
Werk stopt (Zingevend) werk blijft altijd

Geleidelijke veranderingen

Bovenstaande is geen abrupte switch, maar een geleidelijke verandering naar de manier waarop we naar werk en leven kijken. Aangedikt met een paar persoonlijke nuances uiteraard. Hoe bewegen wij mee in deze veranderingen? Door onze overtuiging hoe het anders kan en moet in de markt van (bedrijfs)gezondheid, vitaliteit en inzetbaarheid willen we niet alleen onze baan hacken, maar ook het perspectief op de markt veranderen.

Aandacht versus impact

Het huidige perspectief blijft vooral vasthouden aan het dogma: ‘hoe meer hoe beter’. Meer informatie, meer workshops, meer training, meer interventies, app’s en websites, meer…

Dat meer niet altijd beter is, weten we al lang. Maar juist in de huidige wereld van overvloed, met informatie overload, schaarste aan tijd en keuzestress, is een pas op de plaats misschien wel het minste wat we kunnen doen. Is dat niet onze rol? Het zou ons en ons werkveld veel betekenen als we het perspectief kunnen verleggen van ‘meer en meer aandacht’ naar meer impact.

Inhealth – samen verrijken wij de toekomst van werk

Dat proberen we, net als velen met ons, al (bijna!) 10 jaar. Met wisselend succes; inderdaad leren door te doen. Niet door alleen méér aandacht te genereren. Maar ons te focussen op impact. Impact voor mensen, organisaties en de maatschappij. Om samen de toekomst van werk te verrijken.

Onze poging ons eigen DNA te hacken heeft geleid tot drie onderscheidende rollen die wij met veel energie voor onze klanten, relaties en het werkveld het verschil willen maken:

  • een gids – van ad hoc naar structuur;
  • een aanjager – van aanbod naar activatie;
  • een motor – van bedoeling naar resultaat.

Samen naar meer impact.

Wij gaan er voor.

Deel artikel

Meer inspiratie