Portaal voor medewerkers

Hoe breng je alle initiatieven op het gebied van duurzame inzetbaarheid op een logische manier samen? Hoe activeer je medewerkers en kun je de informatie en het aanbod zo specifiek mogelijk op het individu aanpassen?

Afhankelijk van de doelgroep en de organisatie kan het inrichten van een online portaal uitkomst bieden. Voor ons is een portaal vaak niet een doel op zich, maar een verlengde van een strategisch ingericht duurzaam inzetbaarheidsbeleid.

In de basis beleggen we drie functionaliteiten bij een portaal voor medewerkers:

  • Het ontsluiten van informatie
  • Het geven van inzicht over zichzelf en de mogelijkheden
  • Het activeren van medewerkers

Van de laatste twee functionaliteiten, het inzicht geven en activeren, is de Sterk@Werk Scan een goed voorbeeld.

 

Traffic genereren

Een portaal bouwen is geen oplossing op zich. Immers, wordt een portaal niet bezocht dan dient het haar doel alsnog niet. Daarom besteden we veel aandacht aan het genereren van traffic naar het portaal. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een kick-off en vermelding in gebruikelijke communicatiemiddelen. De content op het portaal zelf maken we relevant, persoonlijk en specifiek voor de medewerker.

 

Meer weten over onze visie op een portaal voor medewerkers en voorbeelden? Bekijk onderstaande video.

 Resultaat:

  • Een portaal biedt samenhang tussen de beschikbare losse informatie en interventies.
  • Informatie en inzicht wordt op een laagdrempelige manier beschikbaar gesteld voor de medewerker.
  • Medewerkers worden geactiveerd op de voor hen persoonlijk relevante thema’s.