Communicatiespel

De blauwdruk voor doeltreffende communicatie

Om van gezondheidsmanagement programma’s een succes te maken is goede interne communicatie cruciaal. Wat is je boodschap, wie wil je bereiken en wanneer zet je welk middel in? Het Communicatiespel geeft een gezamenlijk antwoord op deze vragen.

Het Communicatiespel draait om het maken van een communicatieplan. In dit plan komen alle essentiële onderdelen aan bod: van doel & boodschap tot middelen & planning. Het spel wordt gespeeld in teams onder leiding van een consultant van Inhealth. In verschillende rondes en met behulp van inspiratiekaarten bepalen de teams:

  • Communicatiedoel
  • Boodschap
  • Middelen
  • Doelgroepen
  • Uitstraling
  • Communicatievorm

 Resultaat

Zo ontstaat er per onderdeel gezamenlijke consensus en daarmee de blauwdruk voor het communicatieplan. Door deze spelvorm komt dialoog tot stand en worden de juiste vragen gesteld. Het stimuleert de creativiteit, samenwerking en aanscherping van opvattingen en ideeën.

Bekijk ook

SPIE Numac Groep


Inhealth onwikkelde voor SPIE Numac Groep, die specialisten voor machineonderhoud levert, het programma Vitaal Vakmanschap.
SPIE Numac Groep

Beeld dit je eens in

21 april 2016


Als kind las ik liever stripverhalen dan boeken vol met tekst. Niet zo gek, omdat plaatjes met tekst veel makkelijker verteerbaar zijn. Voor een kind, maar ook voor volwassenen. Dit…
Beeld dit je eens in